Transparent White Star

Playlist

22 Ağustos 2014 Cuma

Top 5 Cuma - Okumak için Sabırsızlanıyorum!

Bundan sonra her Cuma bu sayfada başka bir Top 5 listesi ile sizlerle olacağız. Radyo programı sunuyormuş gibi hissettim kendimi bir an :) Bu haftanın konusu Okumak İçin Sabırsızlandıklarım, o kadar çok kitap var ki okunmayı bekleyen, henüz okuyamasam da en azından onlarla ilgili azıcık sohbet edeyim o da yeter diye düşündüm :) Hem belki bu listeden sonra bir aşk gelir de şu an okumakta olduğum kitapları hemen bitirir ve yenilerine başlarım. Kim bilir...





Evet, listenin başını kesinlikle Scarlet çekiyor. Cinder ile ilgili yorumumu yazarken Scarlet'ı ne kadar merak ettiğimi farkettim. Başka blog sayfalarında bu seri ile ilgili okuduğum yorumlar da daha çok heveslenmeme sebep oldu tabi. Scarlet, Lunar Chronicle Serisi'nin 2. kitabı. Sırasıyla seri : Cinder, Scarlet, Cress ve Winte'dan oluşuyor/oluşacak. Scalet'da hikaye Kırmızı Başlıklı Kız'ın etrafında dönüyor eh tabi ilk kitapta yarım kalan Cinder'ın hikayesi de kaldığı yerden devam ediyor. Bahsettikçe heyecanım artıyor ve bir an önce okuyup bitirmek istiyorum ^^


Ve listenin ikinci sırasında da başka bir bilim-kurgu, distopya romanı var. Fark ettim de, bilim-kurgu romanlarını o kadar okumak istememe rağmen en az okuduğum roman türlerinden biri. Kendimle çelişiyorum böyle bazen.
Divergent'ı uzun zamandır okumak istiyordum ama daha önce olsa bu listeye eklemezdim listeye girme sebebi filminden kaynaklanıyor. Kitabını okumadan filmini izlememek konusunda kendimle savaş halinde olan ben kendime yenik düşerek filmi izledim ve o da ne ?!. Bu film bir harika dostlar. Yani Divergent derken bile heyecanlanıyorum, gerisini siz düşünün. Şu sıralar idefix'ten sipariş ettiğim serinin gelmesini bekliyorum. Gelir gelmez okumakta olduğum tüm kitapları bir kenara bırakıp bu kitabı okumaya başlayacağım!




Başka bir bilim-kurgu romanı daha ama ne yapayım dayanamıyorum işte ^^ Hem bir Whovian olarak bu kitabı listeme almasaydım kendime ihanet etmiş olurdum. Kitap Doctor Who'nun ekranlarda daha önce hiç izlemediğimiz macerasını bizlerle buluşturuyor. Aslında Douglas Adams yıllar önce senaryoyu yazmış çekimlere de başlanmış ama BBC'deki grev nedeniyle yayınlanamamış bir türlü. İşte Gareth Roberts da o senaryoyu romanlaştırmış ve okurların beğenisine sunmuş. Eh ne diyelim bizlere de okumak düşüyor. Kitabı en yakın sürede satın alacağım, her ne kadar okunmamış kitap dolusu bir kitaplığım olsa da Doctor Who'ya bir ayrıcalık yapmaktan kimseye zarar gelmez değil mi :)

#4: Fedailerin Kalesi Alamut



Aslında bu kitabı satın alalı baya bir süre oldu ama ne yazık ki bir türlü okumaya fırsat bulamadım. Eh birazcık* kalın bir kitap olması da gözümü korkutmuyor değil tabi. Ama Alamut ve Hasan Sabbah ile ilgili olan ve herkesin beğendiği bu kitabı en kısa sürede mutlaka okuyacağım.  

                               #5: 12 Yıllık Esaret / Twelve Years a Slave


Solomon Northup'ın bu kitabı aslında filmi çekildikten sonra dikkatimi çekti. Ama şu sıralar filmini izlemeden önce kitabını okumaya takmış bulunmaktan ondan dolayı henüz filmi izlemedim. Biran önce kitabı okuyup filmini izlemek istiyorum. Filminden bahsedeni çok duydum, kitap aslında öyle kalın bir kitap da değil 200 sayfa kadar, merak ediyorum beni de içine çekebilecek mi diye. Okuyan varsa Türkçe'sini önerir misiniz merak ediyorum, birkaç yerde çevirisinin kötü olduğunu duyduğum için tereddütlüyüm. Ama öyle ya da böyle bu kitap da ilk fırsatta okuyacağım kitapların arasında.

Benim Top 5 listem böyle, sizin okumak için sabırsızlandığınız kitaplar hangileri ?
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder