Transparent White Star

Playlist

1 Eylül 2014 Pazartesi

Yorum: Martı Jonathan Livingston


Başlık: Martı Jonathan Livingston
Orjinal Adı: Jonathan Livingston Seagull
Yazar: Richard Bach
Yayınevi: Epsilon
Sayfa: 96

"En yüksek uçan martı, en uzağı görendir..."

Aslında bu kitabı okuyarak kendimle birçok defa çelişki yaşadığımı söylemeliyim. Neden mi? Çünkü ben felsefik kitaplar okumayı pek sevmem ve bu kitap onlardan biri ayrıca kitabı gerçekten beğendim. Dahası bir defa ile yetinmeyip kitabı iki defa okudum, normalde ben bir kitabı ikinci defa okumam. Aslında bu kitap ikinci defa okuduğum tek kitap 'şimdiye kadar'. Kitabın güzel olup olmadığını anlatmak için bu kadarı yeter belki de ama ben anlatmaya devam edeceğim..

Martı Jonathan Livingston ile tanışmam 7 sene kadar önce oldu sanıyorum. Jonathan adında bir martının sürüsünün onu dışlaması ihtimalini göze alarak özgürlüğüne ulaşma macerasını anlatan bu kitabı o zaman okuduğumda sıradan bir hikaye olarak okumuştum ama öyle olmasına rağmen o zamandan beri ikinci defa okumalıyım diye söyleyip duruyordum kendime ve sonunda bunu da başardım. Ayrıca bununla yetinmeyip birçok arkadaşıma da okuttum, mutluyum :)

Kitabı o kadar sevmemin sebebi hayatımı değiştirdiğinden, yok efendim kendimi Jonathan ile özdeşleştirdiğimden falan da değil aslında, öyle iddialı sebepler beklemeyin. Ama nedense ben bu kitabı pek bir seviyorum. Zaten şu zamana kadar hayatımı değiştiren bir kitap da olmadı ne yazık ki. Güzelleştiren çok oldu, orası başka tabi. Yine de bu kitabı okurken büyük zevk alıyorum ben, Jonathan Livingston olduğumu hayalediyorum bazen ya da etrafımda Jonathan Livingston olmaya aday insanları düşünüyorum vs vs... Öyle işte, derinlere dalıyorum, mutlu oluyorum. 

Kitap deyip duruyorum ama toplasanız 50 sayfa anca eder sanırım, yarısı martı resimleri ile dolu bir oturuşta bitirebilirsiniz. Yani okusam mı okumasam mı demeyin, en fazla yarım saatinizi alır, bir şans verin mutlaka, ne kaybedersiniz ki? En iyi ihtimalle 'ben yarım saatte bir kitap bitirdim' dersiniz, havanız olur. Ama mutlaka bir okuyun, sebep ne olursa olsun. 


Bibliomaniacs Puanı:


Uygun Fiyat Listesi:

Kitapyurdu: 6.50 TL
İdefix: 7.50 TL
DR: 7.50 TL

2 yorum:

  1. Müthiş bir kitaptır..
    En etkilendiklerimden
    Çok küçükken okumuştum..
    Ve Özgürlük diyorum!

    YanıtlaSil