Transparent White Star

Playlist

31 Ekim 2014 Cuma

Yorum: The Dead Wife's Handbook



Başlık: The Dead Wife's Handbook
Yazar: Hannah Beckerman
Yayınevi: Penguin Books
Sayfa: 477

Bazı kitaplar vardır ki onları sonuna kadar hissedersiniz, karakterleri, karakterlerin hikayelerini hatta o hikayeler ya da karakterler ile hiçbir ortak noktanız olmasa bile. İşte o kitaplar en güzel yazılmış kitaplardır hatta belli bir noktadan sonra kitap olmaktan çıkarlar ve sizin kişiliğinize bir şeyler katar, bir yerde rehberiniz olurlar. The Dead Wife's Handbook da benim için o harika kitaplardan biri oldu işte. Aslında konusu ile uzaktan yakından bir alakam yok ama beni öyle içine aldı. 500 sayfa demedim 3 günde okudum bu kitabı ki bazen her ne kadar kitabın konusu güzel olsa da yazar öyle bir yazar ki kitabı değil 1 hafta 1 ayda zor bitirir insan. Neyse ki Hannah Beckerman öyle yazarlardan değil.

Genellikle İngilizce kitap okurken yazarın edebiyatı kullanımına bakamıyorum, değerlendiremiyorum çünkü ana dilim değil ama bu kitapta ben bile yazarın diline ne kadar hakim olduğunu anlayabildim. Öyle yerinde ifadeler ile süslemiş ki kitabı, kelime oyunları yapmış kimi zaman ama bu arada dili de elinde oyuncak etmemiş ya da abartmamış olayı. Her şey tam kararınca olmuş. Ben açıkçası kitaba bayıldım.

Birazcık kitabın konusundan bahsedecek olursam; kitap Rachel adındaki ölü bir kadın hakkında. Kitap Rachel'ın ölümünün üzerinden bir yıl geçmesi ile başlıyor. Rachel ailesini görebiliyor, duyabiliyor ama onlar ile iletişim kuramıyor, onlara dokunamıyor bile. Aman sakın yanlış anlamayın çünkü bu kitap ölümden sonraki yaşam kitaplarına pek benzemiyor bunun mesajı çok daha farklı, okunası ve ders alınası. Kitabın konusu aslında tam olarak ölünün ardından tutulan yasın süreci, olanları kabullenmeye gelene kadarki geçirilen evreler. Aslında sadece hayattakilerin tuttuğu yas süreci değil, Rachel'ın da öldüğünü kabullenme süreci. Kitap zaten bölümlere ayrılmış: Şok, İnkar, Görüşme, Test, Kabullenme diye ve her bölüm bu başlıkları o kadar güzel yansıtıyor ki kitaba bir kere daha hayran kalıyorsunuz okurken.

Benden bir öneri, eğer kitabı okumayı düşünüyorsanız kitapla beraber bir kutu da peçete almanızı öneririm yanınıza zira baştan sona kadar ağlayacağınızın garantisini verebilirim, ha az ağlarsınız orası ayrı ama kesin ağlarsınız. Neyse ki sonunda sadece mutluluktan.

Bu kitap benim tüm sene boyunca okuduğum kitaplar arasında belki de en iyilerinden, en duygu yoğunluğu çok olanlardan.

Bibliomaniacss Puan:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder