Transparent White Star

Playlist

12 Aralık 2014 Cuma

Top 5 Cuma - 1 Yayın evi 1 Kitap

Uzun süredir ne kitap yorumu yapabiliyoruz eskisi gibi ne de Top 5 Cuma listesi yayınlayabiliyoruz. Kpss bizi de vurdu ne yapalım. O yüzden bu hafta azmettim ve tam bir hafta öncesinden bir Top 5 listesi hazırlıyorum - bir hafta uzun bir süre diye muhteşem bir liste çıkacak diye beklemeyin, tabi kötü de demiyorum ama öyle ilginç bir şey de değil :) Demek istediğim çıtayı yükseltmeyin ki hayal kırıklığına uğramayın - 
Bugün şöyle bir oturdum ve düşündüm nasıl bir liste yapsam diye. Sonra uzun zamandır hakkında bir şeyler söylemek istediğim kitaplar geldi gözümün önüne, ama ne yazık ki eğer kitapları yeni okumamışsam yorum yapmayı pek tercih etmiyorum olur da o kitap ile ilgili hislerimi düşüncelerimi unutmuşumdur diye. Neyse ki bu liste ile hem o kitaplardan bahsetmiş olacağım, hem de kısa bir yazı olacağından bu tarz endişelere de kapılmayacağım. 
Listeye geçmeden önce söylemek istediğim bir diğer şey de, aslında bu kitapları seçerken aslında şu günlerde hakkında çok fazla konuşulmayan yayın evlerinden çıkan kitapları seçmeye özen gösterdim, bunu ne kadar başardım orası tartışılır tabi. Öyleyse giriş kısmından kısa olacağını düşündüğüm listeme başlayabiliriz artık.

#5 - Bir Çift Ayakkabı - Sunay Akın
İş Bankası Yayınları 


Bir Çift Ayakkabı  Sunay Akın ile tanışmama vesile olan kitaptır. Okumanın üzerinden oldukça zaman geçmesine rağmen bir çok kısmını hala hatırladığımı düşünmekteyim. Okurken öğrendiğim yeni şeyler ile ne kadar büyük şaşkınlık yaşadığımı, onları hemen biri ile paylaşma isteğimi hatırlıyorum. Beni gerçekten şaşırtan bir kitap olmuştu, iyi anlamda tabi. Çünkü siz de bilirsiniz daha önce hiçbir kitabını okumadığını bir yazarı okumaya başlarken nedense pek de fazla beklentiniz olmuyor, benim için de durum aynıydı işte. Neyse ki umduğumdan çok daha fazlasını buldum kitapta. Sunay Akın'ın da tarzını gerçekten beğendim, tam benlik bir kitaptı, kısa kısa hikayeler ile daha önceden hiç duymadığınız bir ton yeni şey öğreniyorsunuz. Tabi bir türlü başka bir Sunay Akın kitabını okumak nasip olmadı ama şu sıralar bu konuda oldukça azimliyim zira 'arkadaşlar eksik olmasın' kitaplığımda 9 tane Sunay akın kitabı okunmayı bekler durumda, 10. yu okudum ve kendisinden pek haz etmedim -şiir kitabı olduğunda olabilir- ama kolay pes eden bir insan değilim, umarım diğer kitaplar da Bir Çift Ayakkabı'nın verdiği zevki verir bana :) 

#4 - Beyaz Gemi - Cengiz Aytmatov
Da Yayınları



Fotoğraf için kusuruma bakmayın, ama benim elimdeki kitap Da Yayın evi'ne ait ve aynı resim olsun istedim malum yayın evi farklı bir tane olunca. Nette ise sadece bunu bulabildim. 

Cengiz Aytmatov için ne söyleyebilirim gerçekten bilmiyorum, daha önce başka kitapları yorumlarken kendisinden bahsettiğimi hatırlıyorum ama uzun bir yorum boyunca ondan bahsetmeyi gözüm pek yemiyor açıkçası. 'Ben kimin ki onu eleştireceğim' diye düşünmekten alamıyorum kendimi çünkü, söyleyeceğim kötü bir şey olduğundan da değil sadece öyle. Kendisi benim için en mükemmel yazarlardandır, ve Beyaz Gemi de okuduğum en güzel hikayelerdendir. Betimlemeler ile dolu kitapları okumayı sevmeyenlere önermeyeceğim bu kitabı ama diğer herkese öneririm. 



#3 - Aşkın Gözyaşları/Tebrizli Şems - Sinan Yağmur
Karatay


Sinan Yağmur'a ait okuduğum ilk kitap Tebrizli Şems'tir. Bende yeri başkadır zira çokça uzun bir zamandan sonra Tebrizli Şems'e dair okuduğum ilk şeydi. Çok da güzeldi. Yazarın kalemine bu kitapa aşık olmuştum diyebiliriz. Ne yazık ki bu serüven pek de güzel sonuçlanmadı, yazarın diğer kitaplarından aynı tadı almadım ama olsun. Sinan Yağmur benim için her zaman Tebrizli Şems yazarı olarak kalacaktır. Aslında bu kitap oldukça meşhur, neden paylaştın bunu diyecek olursanız: kitap meşhur ama açıkçası ben yayın evinden çıkan başka kitap ya da yazarlardan bahsedildiğine pek denk gelmedim çevremde o yüzden paylaşmak istedim.

#2 - Kayıp Sembol - Dan Brown
Altın Kitap


Evet evet Kayıp Sembol de meşhur ama Altın Kitapları ne yazık ki bir Pegasus bir Ephesus kadar bahsedilmiyor artık. Ne varsa romantik, chick-lit kitapları yayınlayan yayınevlerinde var. Niyeyse. Neyse efenim ben de hem bu listede bir Altın Kitapları olsun hem de farklı bir tarzı olsun istedim. Dan Brown kitaplarını okumaya geçen sene başladım ama kendisine bayıldım. Aksiyon ve polisiye karışımı kitapları tarihi gerçeklerle harmanlamasını çok seviyorum. Onun kitaplarını okurken sadece eğlenmiyor aynı zamanda da öğreniyorum. Yazarı tebrik ederim, her yazar başaramaz bunu.. Henüz Dan Brown okumayanlara da öneririm.
#1 - Şamanlar Diyarı - Barış Müstecaplıoğlu
İthaki 


Ve evet, sonunda bu listeyi hazırlamamdaki belki de yegane yazar ve kitap karşınızda! Bu kitaptan bahsetmeyi o kadar istedim ki ama uzun zaman önce okuduğum bir kitaptan uzunca bahsetmeyi sevmediğim için böyle bir kılıf buldum kendime :) Bu yazarı ilk defa iki sene önce almış olduğu bir ödül ile ilgili okuduğum yazı ile yanımıştım. Bir bakalım nasılmış kitapları dedim ve Şamanlar Diyarı ile başladım macerama. Çok çok beğenerek okudum ben bu kitabı. Şamanların dünyası ile tanıştım. Okuduğum en farklı ve güzel fantastik kitaplardandır. Bir şans verin derim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder