Transparent White Star

Playlist

21 Ocak 2015 Çarşamba

Yorum: Bediüzzaman Said Nursi


Başlık: Bediüzzaman Said Nursi
Yazar: Yavuz Bahadıroğlu
Yayınevi: Nesil
Sayfa: 268


Son zamanlarda Bediüzzaman ile ilgili bir kitap okuyacağım diye tuttururkensevgili yazar Yavuz Bahadıroğlu üniversitemize söyleşi için gelecekmiş. Katıldık. Bir de baktım ki Bediüzzaman Said Nursi ile ilgili kitabı var -bilmiyordum-. Hemen aldım tabi, okumak için biraz zaman geçmesi gerekse de bence tam da güzel bir zamanda okudum diye düşünüyorum zira tam da İnkılap sınavımızın olduğu haftaya denk geldi. Hem okudum, hem söylendim. Sebebini siz anladınız, ayrıntıya gerek yok.

Kitap ile ilgili yorum yapmak pek haddime değil çünkü daha önce Bediüzzaman ile ilgili bir kitap okumadım, sadece genel -hatta kitabı okuduktan sonra gördüm ki daha da az- bir bilgiye sahip olduğum konuda kitabın eleştirebileceğim pek yanı yok. Yine aynı sebepten ötürü de kitabı çok sevdim çünkü bana ayrıntılı bir kitap olarak geldi -ama öyle değilse bilemeyeceğim-. Ben Yavuz Bahadıroğlu'nu en çok üslubu sade diye seviyordum ve bu kitapta yazar daha önceki okuduğum kitaplarının aksine eski kelimelere oldukça fazla yer vermiş. Benim için iyi oldu orası ayrı zira kelime bilgim arttı. Ben severim beni zorlayan şeyleri. Kitabın diğer sevdiğim yanı ise kullandığı kaynakları kimi zaman kaynakça olarak göstermesi kimi zamanda direkt o kaynaktan alıntı yapması oldu. Bu şekilde o kaynaklar hakkında da bilgi edinmiş oldum, sonradan okumak istediklerimi listeledim, iyi oldu. 

Yazar -ya da kitap- ile ilgili tek olumsuz -ya da belki de olumsuz değil, kişiye göre değişir- şey söyleyebilirim, o da söylemiş olduğu bir şeyi noktasından virgülüne birkaç defa daha tekrar etmesi. Alıntı yaptığı cümleler için bu durum olağan karşılanabilir ama bazen kendi cümlelerini birkaç kere tekrar edebiliyor. Bu kitap için kendi adıma söyleyeyim bu teknik -bu şekilde adlandıralım- hoşuma gitmedi değil ama yazarın daha önce okumuş olduğum kitaplarında bu durum çok da hoşuma gitmemişti çünkü o kitaplarında anlatımı sadeydi, o cümleleri tekrar okuma gibi bir ihtiyacım olmamıştı aksine kitap kendini tekrarladıkça 'birazcık' sinirim bozulmuştu ama bu kitapta kelimelerin karmaşıklığından, eskiliğinden -iyi anlamda söylüyorum tabi- olsa gerek tekrarlar işime yaradı. Bu sadece bilgileri okuyup geçmiş olmadı, öğrenmiş oldum.

Dediğim gibi, Bediüzzaman'ın hayatına başlangıç için güzel bir tercih sayılabilir bu kitap zira hayatı da vermiş olduğu mücadele de genel hatları ile okuyucuya sunulmuş ama derseniz ki ben zaten genel anlamda bir bilgiye sahibim işte o zaman size bu kitabı önerme konusunda tereddüt yaşayabilirim. Ama ben kitabı çok sevdim, bana iyi geldi. Önüme gelene de önerdim, evde, okulda, otobüste her fırsatta okudum. Hatta sınavıma çalışmadım kitabı bitirdim öyle söyleyeyim -gerçi bu durumun bizden ısrarla saklanan tarihten ötürü sinirim bozulması ile bir alakası olabilir-. Yine de bu kitap kendini okutturuyor be. Yüreğine, zamanına sağlık sevgili yazar. 

Bibliomaniacs Puanı :



Uygun Fiyat Listesi: 
Kitapyurdu: 8.40 TL
Babil: 8.40 TL
İdefix: 9 TL
DR: 9 TL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder