Transparent White Star

Playlist

6 Ocak 2015 Salı

Yorum : Mavi Kuş





Başlık:Mavi Kuş
Yazar: Mustafa Kutlu
Yayın Evi: Dergah Yayınları
Sayfa:209

Şimdi artık bu mekanı terk etmeli.
Ölümün gölgesinden bir an önce uzaklaşmalı.
Mümkün mü bu?
Evet, mümkün!..
Nasıl?
Unutarak!
Unutarak mı?
Elbette!.. Unutmak olmazsa insanoğlu nasıl yaşardı bunca acı ortasında.
Ya hatırlamak!..
 Evet, o da var. Ömür böyle geçiyor işte; kah unutup kah hatırlayarak.

 Veeee Mavi Kuş.. Bu hikayeyi okuyup bitireli belki de iki ay oluyor ama yorum yazamadım bir türlü. Neden ki diyeceksiniz işte orası biraz karışık. Karar vermeye çalıştım desem doğru olur. Hikayemiz başarılı mı değil mi  diye, öylesine arada bırakan bir kitap işte. Eğer başarılı ise hakkını da yemeyeyim dedim kötü yorum yaparak. Mustafa Kutlu'nun okuduğum ilk kitabı Mavi Kuş. Doğrusu sınıfta ki arkadaşlarımdan ismini duymadan önce kendilerini tanıyordum desem yalan olur. Sınıf arkadaşlarımın çok sevmesi ve bibliomaniac arkadaşımın da Uzun Hikaye'yi okuyup beğenmesi üzerine- o yorum için buyurun tık tık- ben de dedim bir Mustafa Kutlu okuyayım ve yolculukları da çok sevdiğim için Mavi Kuş tam bana göre deyip aldım bu kitabı. Bir çırpıda da okudum çünkü kısa, 200 sayfacık bir kitap. 200 de az mı demeyin yazılar kocaman kocaman bu yüzden de en fazla bir iki günde bitiyor kitabımız. Neyse artık yoruma geçiyorum.

Kendileri bir yolculuk kitabı. Anadolu'nun ücra bir kasabasında ki Mavi Kuş adlı otobüsün- otobüs dediysem hurdadan farklı değil- tren istasyonuna yaptığı yolculuk ve bu yolculuk anlatılıyor. Yazar ilk 15 sayfa da köyü anlatıyor; Kasap Göncü İzzettin Efendi'yi, Tütüncü Zekeriya'yı, Yemci Yusuf'u... severek okudum bu bölümü. Sonrasında şoförümüz Deli Kenan'a geçiyor ve hikayemiz başlıyor. Deli Kenan gerçekten tam bir deli. Kedisi kucağında araba sürüp zorla bütün yolculara maydanoz yedirten bir tip. Kasabamızın insanları da ondan çok farklı değil şimdi siz düşünün yolcuların nasıl olduğunu. Kitabı okurken bir yandan yolculuk edip bir yandan da yolcuların hayatlarını tanıyorsunuz. Ellili yılların Türkiye'sine bir göz atıyorsunuz desem doğru olur çünkü her türlü insan var o sırada o otobüste. Şimdi peki sen bu kitabın neyini beğenmedin ne güzel kitap diyeceksiniz. Öyle de zaten de benim beğenmediğim nokta sonlara doğru bir daraltması. Başlarda çok severek okuyordum sonra bir baktım sonlara doğru sıkılmaya başlamışım. Belki de beklentiyi yüksek tuttum. Bence siz çok beklentili olmadan okuyun bu kitabı güzel orta bir kitap işte deyin o zaman sıkılmadan bitireceksiniz, eminim. Birde kitabımızın ilginç mi ilginç bir sonu var. Ne olduğunu bile anlamıyorsunuz:) Kitabın kapağını kapattığımda ben bir duraksadım ve nasıl yani, aaaaa dedim. Biraz yorumlarda gezindiğimde sonu herkesi rahatsız etmiş işte yazar nereye bağlayacağını bulamayıp böyle bir son yazmış demişler. Bence hiçte değil. Yazarımız bir farklılık yapıp okuyucusunu gülümsetmek istemiş ve bence bunu da başarmış. Tabiii en son sayfayı bu gülümsemenin dışında tutuyorum orada pekte gülmedim.. 

Son olarak bu kitap benim Mustafa Kutlu'nun okuduğum son kitabı olmayacak ve bence siz de eğer hiç bu yazarın bir kitabını okumadıysanız alın bu ve okuyun^^

Bibliomaniacs Puanı :



Uygun Fiyat Listesi:

DR: 9.38TL
Babil: 8.76 TL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder