Transparent White Star

Playlist

18 Şubat 2015 Çarşamba

Yorum: İbadetlerin Ruhu





Başlık: İbadetlerin Ruhu
Yazar: İmam Gazali
Yayınevi: Timaş Yayınları
Sayfa: 183
Bilmeyenler için kitabı kısaca tanıtacak olursam : İbadetlerin Ruhu İmam Gazâlî’nin İhyâ-u Ulûmi’d-Dîn adlı eserinin 'ibadetler' bölümünün derlenerek dilimize tercüme edilmiş halidir.

Ara tatile girmeden bibliomaniac arkadaşım Betül'e bu sıralar daha çok tasavvufi ve siyasi şeyler okumak istediğimi ama elimde o tarz pek kitap olmadığını söylemiştim. O da sağ olsun, tatlılar tatlısı olduğu için bana kitaplar önerdi ve beğendiklerimi bana getirdi. Her ne kadar ara tatilde o seçtiğim üç kitabın üçünü (İbadetlerin Ruhu, Vefa Apartmanı, 1915 Osmanlı Ermenilerine Ne Oldu?) de bitiremesem de 2/3 iyiyim bence :) 

Neyse konumuza dönelim ve İbadetlerin Ruhu'ndan bahsedelim. Açıkçası ben bu kitap hakkında ne söyleyebilirim bilmiyorum, Gazali yazmış ve konu ibadetler ile aslında bu ibadetleri İslamiye inananların nasıl uygulaması gerektiği hakkında. Aman bence şurası eksikti, şurası fazlaydı diyecek lüksüm yok. Baştan sona her cümlesiyle beni bilgilendiren bir kitap oldu. Tamam çoğunda aslında yaptığım ibadetleri aslında çok da yerine getiremediğimi fark edip üzüldüm ama bu farkındalık da beni mutlu etti açıkçası. 

Bu kitap ile ilgili söylenecek tek şey: Eğer Müslümansan, eğer dinimizin farz kıldığı ibadetleri hakkıyla yerine getirmek istiyorsan, çok değil yaklaşık 200 sayfalık bir kitap, birazcık zaman ayır ve bu kitabı oku arkadaşım. Ha bir de, kitabı ödünç aldım evet ama en kısa sürede bu kitabı satın alacağım zira kitaplığımda kesinlikle bulunmasını istediğim kitaplardan biri oldu kendisi, zaman zaman da okumalı tabi.



                                           Bibliomaniacs Puanı:
Uygun Fiyat Listesi:
DR: 4.50 TL
İdefix: 4.50 TL
Babil: 6.75 TL
Kitapyurdu: 6.75 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder