Transparent White Star

Playlist

7 Mart 2015 Cumartesi

Yorum : İstanbul'un Nåzim Planı...


Başlık:  İstanbul'un Nåzim Planı...
Yazar: Sunay Akın
Yayınevi: Çınar
Sayfa: 143

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine,

Bilgiye aç olduğumu hissettiğim zamanlarda en çok okumak istediğim yazarlardan biridir Sunay Akın. Nedendir derseniz, kendisinin kitaplarını daha önce okumayanlar için Sunay Akın'ın kitaplarını bir cümle ile hemen açıklayayım. Sunay Akın'ın 200 sayfayı bulmayan bir kitabında bile bir dünya bilgi vardır da ondan. 

Bu kitap adından da anlaşılacağı gibi Nazım Hikmet ile ilgili. Kitapta 39 başlıktan oluşan 39 farklı hikaye var. Birçoğu da Nazım Hikmet ile ilgili, direkt ilgili olmasa bile bir yerden ilişkili. Sunay Akın'ın sevdiğim diğer yanı da başlıkların çok orijinal olması, tabi biraz da çılgın: Kız Kulesi'nin Damat Adayı, Çelik Zürafa, Nezle Adamlar, Bu Karpuz Çok Kırmızı gibi.. Sizi bilmem ama ben bu tarz okuyunca merak ettiren, eh hafif de güldüren başlıkları pek severim. Sonuç olarak bu kitabı da çok sevdim. Tam da yolculuk kitabı, hemen her gün 3 saatini yolda geçiren biri olarak Sunay Akın'ın kitapları hep en sevdiğim kitaplardan olmuştur. Lafı uzatmaya gerek yok, Nazım Hikmet'i birazcık merak ediyorsanız, bir de şaka ve ciddiyet karışımı bir kitap okumak istiyorum diyorsanız işte bu kitap tam sizlik. Minik bir uyarı yapayım, ben bütün içerik Nazım Hikmet ile ilgili sanmıştım ama ortalara doğru Nazım Hikmet'in alakalı olmadığı yazıları okuyunca küçük çaplı bir hayal kırıklığı yaşadım, kötü bir şey mi ? hayır tabi bu durum sadece benim beklentilerim ile ilgili. Yalnızca siz de aynı durumu yaşamayın istedim hepsi bu.

Bibliomaniacs Puanı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder