Transparent White Star

Playlist

9 Nisan 2015 Perşembe

Yorum: Fangirl


Adı: Fangirl
Yazar: Rainbow Rowell
Yayınevi: Macmillan
Sayfa: 461


Rainbow Rowell'in daha önce Attachments kitabını okumuş ve oldukça beğenmiştim. Fangirl'ü görmediğim sayfa, youtube hesabı kalmayınca eh haydi bunu da okuyayım madem, eminim diğeri gibi güzeldir dedim. Tabi dikkat etmediğim ufak bir nokta olmuş o da Attachements yetişkin fakat Fangirl gençler ile ilgili bir kitap. Yani hitap ettiği kitle -bence- birbirinden farklı. Bu kitabı kötü mü yaptı peki? Tabi ki de hayır! Sadece aynı yazar olmasına rağmen oldukça farklı kitaplar, sadece siz de benim gibi aldanmayın diye söylemek istedim, o kadar.

Gelelim kitaba... Kitap adı da üzerinde fanfiction olayını merkezine alan bir kitap. Yani bir zamanlar siz de fanfiction sayfalarında benim kadar dolaşmışsanız bu kitap sizin için birazcık da nostaljik olacaktır. 

Cath ve Wren ikiz kızkardeşleri Simon Snow serisinin hayranıdırlar fakat üniversite hayatının başlaması ile birlikte Wren'in online ortamı bırakıp gerçek hayata atılmasına karşı Cath online olarak 'sosyalleşmekten' daha çok zevk almaktadır. Tabi iki kız kardeşin yolları birazcık ayrılır bu noktada. Wren kendine yeni arkadaşlar bulurken, Cath sıkıntılar yaşamaya başlar. Sonuçta yeni ortam, yeni insanlar ve Cath de oldukça çekingen bir kız. Tabi bu demek değil ki hayatına hiç kimse girmeyecek. Neyse ki onun da hayatına oda arkadaşı Reagan ile onun erkek arkadaşı girer de hayatı biraz renklenir.

Rainbow Rowell ile ilgili -her ne kadar daha sadece 2 kitabını okumuş olsam da - bu kitaptan sonra biraz genelleme yapmaya başladım. Aslında kitaplarında çok da ilginç olay örgüsü yok, hayattan konuları işlemeyi seviyor yazar. Ama güzel bir noktası var ki bunu oldukça gerçekçi bir şekilde yapıyor -istisnalar...-, bu da kitaplarını sıcacık yapıyor diyebiliriz. Cath karakterinin kısmen uyuz bir yaratılışa sahip olması bile bence oldukça gerçekçiydi, her ne kadar bu durumdan haz etmesem de. Ayrıca yazar sadece hikayenin romantik tarafı üzerinde değil de ailevi ve arkadaş ile ilişkiler boyutunun da üzerinde duruyor ki böyle olmasaydı bu kitabı lise çağını geçmiş birinin okuması oldukça güç olurdu. Ayrıca bu durum genç, romantik, contemporary kitap türlerinde çok da sık rastlayamadığımız bir durum ne yazık ki. O yüzden bu nokta benim için oldukça önemliydi. Tabi şahsen Cath'in ailesi ile olan ilişkisinin bizlere daha somut bir şekilde aktarılmasını , kitapta daha çok yer almasını isterdim, böylece Cath karakterini daha iyi anlayabilirdik ama böyle bir şansımız olmadı ne yazık ki. 

Bunun dışında her ne kadar kitap boyunca Simon Snow hikayelerinden bezmiş olsam da, asıl karakter fanfiction delisi olduğu için her bölümün sonunda Simon Snow serisinden alıntılar olması -fikrini- oldukça sevdim. Bu arada Simon Snow demişken, duyduğum kadarıyla bu seri Harry Potter serisinin fanfictionı imiş.. Sanırım Simon Snow'u da bu nedenle sevmedim, Harry Potter ile ilgili izlediğim birkaç film dışında bir fikrim olmadığı için bir türlü o hikayenin içine giremedim, Fangirl ile bağdaştırmakta zorlandım. Ama sanıyorum ki bu kitap tam da HP hayranlarının bayılacağı türden bir kitap. Ve sanırım çevirisi henüz yok ama orta seviyede İngilizce'ye sahip bir insanın bile okuyabileceği kolaylıkta bir kitap. Sayfa sayısı gözünüzü korkutmasın.

Sonuç olarak her ne kadar kitabı sevsem de ister istemez Attachments ile karşılaştırıyorum ve bence Attachments'ın hikayesi Fangirl'ünkünden daha güçlüydü ve o Fangirl'e okurun kafasında daha az soru işareti bırakıyordu. Tabi ki her kitabın sonu açık seçik olamaz, bazı noktaları okur doldurmalı ama bence Fangirl'ün o boş noktaları rahatsız edici boyuttaydı. Yani Attachments daha derli toplu bir kitaptı benim açımdan ayrıca konusu da buna nazaran daha orijinaldi. Açıkçası Fangirl'ü 3 günde bitirdim ki son 300 sayfasını bir günde okudum, Attachments daha yavaş ilerledi diye hatırlamama rağmen her iki kitabı da terazinin iki kefesine koyacak olursam, Attachments -yetişkinler için- çok daha başarılı ve okunası bir kitap diyebilirim. Fakat tüm bunlara rağmen kitabı hızlı bir şekilde bitirdiğime göre yazarın kalemi oldukça akıcı diyebiliriz. Yani eminim gelecek kitapları çok daha iyi olacaktır.

Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder