Transparent White Star

Playlist

23 Temmuz 2015 Perşembe

Yorum: Brida (Paulo Coelho)



Başlık: Brida
Yazar: Paulo Coelho
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa: 224
Çevirmen: Seçkin Selvi

Kitap Brida adındaki bir cadının yeteneklerini keşfetmek için çıktığı yolda gösterdiği gelişimler ve bu yolda ona yardım eden kişiler hakkında.

Lafı uzatmadan hemen söyleyeyim, Brida benim için Elif'ten sonra ikinci Paulo Coelho hayal kırıklığı oldu. Gidişatı sevmedim. Çok vasat kalmış. Tamam, Paulo Coelho kısa ve öz yazar ama kimse kusura bakmasın bu sadece kısa olmuş. Kitabın tanıtımını okuduğumda daha derin meselelerden bahsedilecek zannederken böylesine yüzeysel yazılmış bir kitap ile karşılaşmak açıkçası beni şaşırttı. Oysa konusu bence çok iyiydi, yazar böyle bir konuyu yazık etmiş diye düşünüyorum.

Bu da yetmezmiş gibi karakterleri de sevmedim. Özellikle Brida'yı, asıl karakterin sevilesi olması gerekmez mi?. Ben kendisini çok itici buldum. Diğer karakterleri de pek sevmedim, yazarın oluşturduğu kurgu yüzünden böyle oldu belki ama sonuçta olan oldu. 

Ayrıca kitapta doruk noktası da yoktu. Hep aynı düzeyde ilerleyen bir kitaptı bu da doğal olarak beni sıktı. Başlangıçta değil belki ama sonlara doğru cümleleri o kadar hızlı okudum ki eminim bir çok cümle gözümden kaçmıştır. Ayrıca asıl konu bir yerde, yaşananlar bir yerdeydi. Brida'nın içsel gelişimine çok da tanık olamadım okur olarak. Ay Töresi, Güneş Töresi gibi önemli kavramların da ne olduğuna dair pek bilgi sahibi olamadım. 

Sonuç olarak, çok sevdiğim bir kitap olamadı ne yazık ki. Ama tabi bu durum yazarın diğer kitaplarını okumama engel değil. Diğer kitaplarını da kesinlikle okuyacağım -belki Aldatmak haricinde-. 

Yazarın başka kitaplarını okumadıysanız başlangıcı bu kitap ile yapmanızı tavsiye etmem ama okumak için kendini arayan bir karakter ve mistik bir hikaye arıyorsanız bu kitabı okuyabilirsiniz ^^

Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder