Transparent White Star

Playlist

30 Temmuz 2015 Perşembe

Yorum: Karahindiba Şarabı (Ray Bradbury)


Başlık: Karahindiba Şarabı
Yazar: Ray Bradbury
Yayınevi: İthaki
Sayfa: 355
Çevirmen: Ozan&Zeynep Kayalıoğlu

Bu yorumu özellikle yazarın Fahrenheit 451 adlı kitabını okumuş olup şimdi de bu kitabını okumak isteyenlerin dikkate almasını öneririm. Çünkü iki kitap birbirinden tamamen farklı ve her ne kadar yazar aynı olsa da benim gibi biraz hüsrana uğrayabilirsiniz, sonra demedi demeyin. Özellikle bu kitap hakkında sayısını hatırlayamadığım kadar harika yorumlar okuduktan sonra sırf Fahrenheit 451 benzeri bir kitap okumayı umduğum için böyle bir durumda olan benimle aynı duruma düşün istemem. 

Fahrenheit 451 distopik bir dünya ile ilgili iken Karahindiba Şarabı yazarın kendi çocukluğunu temele alarak yazmış olduğu tam bir yazlık kitap. Kitapta yazar özellikle yaşam ve ölümün üzerinde durmuş ama tabi çocuklar ile ilgili olduğu için çok daha hafif bir anlatımı var. Fahrenheit 451 ise dilinin ağır olmamasına, sayfa sayısının oldukça az olmasına rağmen içeriği oldukça ciddi bir romandı. 

Karahindiba Şarabı'nı sevmedim değil ama her ne kadar okurken çok keyif aldığım, işaretlediğim bir çok bölüm olmasına rağmen sıkıldığım kısımlarda vardı. Karahindiba Şarabı benim gibi okurken temponun düşmesinden hoşlanmayan kişiler için iyi bir tercih değil anlayacağınız. Tabii Ray Bradbury'nin tasvirlerine, betimlemelerine kitap boyunca hayran kalıyor insan, aksini asla iddia edemem. Ama ne yazık ki çeviriyi çok beğenmedim. Ben yabancı bir kitabı okurken o kitabın sanki benim ana dilimde yazılmış olduğunu hissetmek isterim, çeviri kokusunu duymaktan hoşlanmam. Tabii yazılmış olduğu kültüre ait bir çok element barındıracağı için illa ki başka bir kültüre ait olduğunu bileceksinizdir ama siz beni anladınız bence. Belki de durum çeviriden ziyade sırf çok fazla kültürel öge barındırıyor olmasında hatta bunun okurun gözüne sokulmasındandır bu durum, kim bilir?. Yine de sonuç olarak ne yalan söyleyeyim kitaba kendimi vermekte çok zorlandım . 

Bunun dışında kitabın kapak tasarımı, boyutu, kağıdının kalitesi ve kitabın esnekliği tam benim istediğim güzellikteydi. Zaten İthaki bu işin piri olma yolunda ilerliyor. Favori yayınevlerimden biridir kendisi, bu durumun yayınladıkları Doktor Who kitapları ile alakası olduğunu da sanmayın sakın, tamamen objektifim  ^^ 

Son olarak bu kitabı okuyacaksanız eğer ve öncesinde Fahrenheit 451'i okumuşsanız sakın benzer kitaplar olabileceğini bile aklınızdan geçirmeden başlayın bu kitaba ve keyfini çıkara çıkara okuyun. Bir de naçizane fikrim okuyacaksanız yazın okuyun ^^ 

Bibliomaniacs Puanı:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder