Transparent White Star

Playlist

31 Temmuz 2015 Cuma

Yorum: Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk (Sun-Min Hwang)



Başlık: Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk
Yazar: Sun-Min Hwang
Yayınevi: Butik Yayınları
Sayfa: 128

Hani bazı kitaplar onlara yüzeysel bakıldığında çok basit görünürler ama derinlerinden kocaman bir dünya barındırırlar ya, işte Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk  tam  da o kitaplardan biri. Belki dili okuduğunuz en güzel anlatımlardan birine sahip değil ama konusu ile bu durumu görmezden gelebiliyor insan. 

Konusu Filiz adındaki bir tavuk hakkında. Tavuk deyip de geçmemek gerek çünkü okurken o kadar çok şey öğretiyor ki insana; yaşam ve ölüm, özgürlük ile tutsaklık, annelik, terk edilmek, dışlanmak, hayal ve umut, yalnızlık... Her şey var bu kitapta ve bir tavuğun hikayesi olmasına rağmen o kadar dokunuyor ki insana yaşadıkları. Ben çoğu yerde ağlamaklı oldum, açık açık söyleyeyim ^^ 

Biliyorum bu kitabı okuyan herkes onu Hayvan Çiftliği (George Orwell) 'ne benzetiyor, ben de benzettim. Ama bir yerde asıl karakterlerin hayvanlar olması dışında pek de benzerlikleri yoktu. Hayvan Çiftliği daha siyasi konuları ele alırken bu kitap çok daha toplumsal, insanın kendisiyle ilgiliydi. Ayrıca her iki kitaba da renk vermek istesem Hayvan Çiftliği'ne gri Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk'a ise sarı rengi verirdim. Hayvan Çiftliği'nin aksine bu kitapta hep bir umut vardı çünkü.

Kitabın dili oldukça sade belki ama en başından beri beni ilgilendiren çok başka şeyler oldu bu kitapla ilgili. İçeriği dışında bir de muhteşem illüstrasyonları vardı ki hiç sormayın! Nomoco isimli bir illüstratörün çalışmaları kitap boyunca beni kendisine hayran bıraktı. Biraz çocuksu belki ama kitapların içinde böyle çalışmalar görmeye bayılıyorum! Kitabı okumayacaksanız bile kendisinin çalışmalarına buradan bakmanızı öneririm --> tıktık


Bu kitabı ülkemizde şimdiye dek kaç kişi okudu bilmiyorum, sayısının çok da fazla olduğunu düşünmüyorum ama şu an bu yazıyı okuyorsanız eğer bu kitaba bir şans vermenizi isterim. Çocuk, genç, yaşlı fark etmez herkesin okuyabileceği bir kitap çünkü. Tabii herkesin kitaptan aldığı mesaj birbirinden farklı olacaktır eminim.

Bibliomaniacs Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder