Transparent White Star

Playlist

4 Eylül 2015 Cuma

Top 5 Cuma: En Sevdiğim Booktuberlar

Bu yaz yapmaktan en çok hoşlandığım şeylerden biri de Booktuberların videolarını izlemek. Özellikle kitap okumayı istemediğim anlarda bu videoları izleyip kitap okuma hevesimin geri geldiğini görmeyi seviyorum. Yakın zamanda, kitap okuma isteği kaçanlara tavsiyeler diye ayrı bir başlık açmayı da düşünüyorum zaten ama bugün sizlerle en sevdiğim booktuberları paylaşmak istedim. Ne yazık ki bu listede Türk booktuberlar yok çünkü her ne kadar takip ettiklerim olsa da tam anlamıyla benim zevklerime hitap eden kitap türlerini okuyan bir booktubera rastlamadım. Genelde Genç Yetişkin ya da Çağdaş Distopik kitaplar okuyorlar. Ben de bu tarz kitaplar okuyorum ama bütün videolar aynı türde kitaplar ile ilgili olunca biraz sıkılıyorum. Bir de neden bilmiyorum ama bizim blogger ve booktuberlarımız genelde genç yetişkin kesim, 20 yaşın üstünde olanlara çok rastlamadım. Bildiğiniz güzel booktuberlar varsa önerilerinize kesinlikle açığım. Ama şimdi gelelim benim listeme... 



Kanalın sahibi Lauren Whitehead Londra'da yaşıyor. Kanalına yaklaşık 1 ay önce Jen Campbell'in videolarını izlerken rastladım ama hemen o gün bütün videolarını izledim. Çünkü bahsettiği kitaplar bir yana videoları kısa ve akışı tam da benim istediğim gibi hızlıydı. Sizi bilmem ama ben oturup da bir kitap üzerine 40-50 dk konuşan birini dinleyecek bir insan değilim. Ya da herhangi bir video gereksiz yere uzadı mı videoyu annem çekmiş olsa izlemem. Büyük bir kısmını atlayarak videonun sonunu getirebilirim sadece. Bu yüzden Reads and Daydreams kanalı en sevdiğim kanalların başında geliyor. 

Lauren'ın en sevdiği kitaplardan bazıları: Anna Karenina, The Handmaid's Tale, A Tale of Two Cities, Gone with the Wind... 

Sanırım bunlar size onun kitap zevki ile ilgili biraz fikir verebilir. 

İngilizcesi çok iyi olmayanlar için zaman zaman takibi zor bir konuşma hızına sahip olabilir ama onun dışında çok güzel bir kanalı olduğunu söyleyebilirim. 



Bir diğer İngiliz Booktuber: Jen Campbell listenin çoğundan onlara rastlayacaksınız ^^ Kitap zevkleri diğerlerine nazaran daha iyi ne yapabilirim...

Jen Campbell'in kanalını Weird Things Customers Say in Bookshops kitabı üzerine videolar arararken buldum. Kendisinin bir kanalı olduğunu bile bilmiyordum. O andan beri de kanalın müdavimiyim diyebilirim. Campbell romanlarının yanı sıra, ödüllü bir yazar ve hikaye yazarı.  Videolarını izledikçe de ne kadar dolu bir insan olduğunu hemen fark ediyor insan.

Lauren'a göre videoları çok uzun gibi gelse de ben sıkılmadan izleyebiliyorum. Tabii çok uzun olmadıkça ^^

Jen'in kitap zevki hakkında bir fikir edinmeniz açısından en sevdiği yazarlar: Haruki Murakami, Michel Faber, Margaret Atwood, Ruth Ozeki... 




Holly Dunn ise Yeni Zelandalı bir booktuber. Kanalına nasıl denk geldim hiç hatırlamıyorum ama ilk izlediğim anda bunlar nasıl kitaplar, ben de böyle kitaplar okumalıyım dediğimi hatırlıyorum. Kitap zevkleri bir yana, kendisine hayran olmamın bir diğer sebebi ise kitap kapağı tasarımları kesinlikle tasarımlarına bir göz atmalısınız. 

Ama ondan önce sevdiği kitaplardan bazılarını şöyle sıralayabilirim: How to Be Both, A Little Life, The Luminaries, The Goldfinch, To The Lighthouse...



İlginçtir ki Katie ile kitap zevklerimiz pek benzemiyor ama bir şekilde videolarını izlemekten çok hoşlanıyorum. 

Genellikle korku türündeki kitaplardan hoşlansa da diğer türdeki kitaplara her zaman şans veriyor. Takip ettiğim çoğu booktuber gibi kısa süreli videoları var. Konuşması da oldukça anlaşılır.



Sanne Hollandalı İngiliz Edebiyatı mezunu bir booktuber.  Sanırım ilk takip ettiklerimden biri. Videolarının kısa olmasını ve konularını seviyorum. Bazen de yazarları konuk alıyor kanalına, Veronica Roth gibi. Özellikler klasikler konusunda zevklerimiz aynı.

Sanne'in sevdiği kitaplardan bazıları: Jane Eyre, Harry Potter, An Abundance of Katharines, Fangirl, All My Friends Are Dead...


Bunlar benim en sevdiğim booktuberlardan sadece 5 tanesi yaklaşık 20 tane oldukları için büyük ihtimalle bu listenin devamını hazırlayacağımı düşünüyorum... Umarım bu yazımı faydalı bulmuşsunuzdur. 

Her zaman olduğu gibi sizin de önerilerinize açığım ^^ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder