Transparent White Star

Playlist

13 Ekim 2015 Salı

Yorum: Ağır Misafir


Başlık: Ağır Misafir
Yazar: İbrahim Tenekeci
Yayınevi: Profil
Sayfa: 72


Bu sayfayı açınca fark ettim uzun zamandır blog'a yazı yazmadığımı, özlemişim bu duyguyu ^^
Önceki yazımda taşındığımı ama kalacak yerimin olmadığını söylemiştim, neyse ki gelir gelmez hemen bir daire bulduk ve paldır küldür taşındık. Her şey çok güzel, tek sorun okuma köşesi yapacak pek geniş bir alanımın olmaması. Ama mutlaka bir şeyler ayarlamaya çalışacağım. Henüz kitaplığım bile yok, önce onu halledelim inşallah sonra arkası gelecek ^^ Küçük alanlar için kitap okuma köşesi fikirleri olan varsa hemen yorum alayım, buna çok ihtiyacım var! 

Neyse bu fazlı geçelim ve gelelim kitaba. Aslında buraya geldiğimden beri hiç kitap bitiremedim. Çok yoğun bir süreç geçiriyorum. Öğretmen klavuz kitaplarını okumak sayılıyorsa kitap okuyorum diyebilirim onun dışında pek kitap okuyabildiğim söylenemez. Ağır Misafir'i de zaten buraya gelirken yolda bitirmiştim, yorum yazmak şimdiye kısmetmiş. 

Şiir okumayı sevmeyen bir insanım, daha önce bundan bahsettim mi hatırlamıyorum ama durum bu! Bir süre önce deli gibi Bibliyofil programını izliyordum, ve her bölümde yazarın ilk 10 kitabı kısmından  gözüme kestirdiğim kitapları goodreads okuma listeme alıyordum. Hatta bunun için özel bir liste bile oluşturdum. Özellikle önümüzdeki sene bu kitaplara yoğunlaşmak istediğimi şimdiden söylemeliyim. Belki bir maraton da bunların üzerine yaparız kim bilir ^^ İşte listenin şimdiki hali: BibliyofiListesi. Umarım listedeki tüm kitapları en kısa sürede bitiririm. Konumuza dönecek olursak (uzun zamandır burada olmayınca yazmayı özlemişim mazur görün), Ağır Misafir hem o kitaplardan biriydi hem de yazarı İbrahim Tenekeci programın konuklarındandı. İbrahim Tenekeci'nin konuk olduğu bölümü izlemeden önce kitabı zaten listeme almıştım ama satın almam kendisinin olduğu bölümü izledikten hemen sonra oldu. Neden bilmiyorum ama hemen kitabı okumak istedim. İyi ki de almışım diyorum şimdi. Şiir sevmeyen biri olarak tüm şiirleri çok sevdim. Hepsi hayattan, hepsi beni etkileyen şiirler oldu. 

Lafı uzatmayıp beğendiğim bir iki mısrayı sizinle paylaşmak istiyorum:

*İnsan olmanın verdiği güzellik
Soluyor durmadan, bir bak 
(Sayfa 17)

*Sadece birini okudum ama
Dört kitapta yeri var; insan ölümlü

Ey ölüm, lafını unutma...
(sayfa 25)


*Şimdi buradaydı, nerede ömür?
Geldik gidiyoruz, kuru teşekkür...
(sayfa 30)

*Zor mudur, zordur, ilk günlerde
Doyamamışken kendine bile
Atılmak, bir adım ileriye...
(sayfa 45)



Bibliomaniacss Puanı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder